سرمایه گذاری در ساخت کارخانه های تولید تجهیزات پزشکی

مصاحبه نیامش

فروش تجهیزات پزشکی

نویسنده متن "جناب آقای مهندس ذاکر" مدیر فروش تجهیزات پزشکی



چطور بفهمیم آیا می شود وارد حوزه فروش تجهیزات پزشکی شد؟ و بعد چه اتفاقی در انتظار ماست و چگونه باید ادامه داد! زمانی که بدن شما به هر دلیلی دهیدراته شده باشد، مثلا زمانی که از ورزش یا کوه پیمایی درآفتاب به منزل برمی گردید فقط برای شما مهم این است که به سمت بطری آب بروید، تا تشنگی شما رفع شود. این نوع عطش را تصور کنید و همین عطش را اگر به پولدار شدن و موفقیت دارید، یک پرچم به نفع اینکه فروشنده خوبی بشوید به شما می دهیم . و اگر آدم اجتماعی چه در جمع  خانواده و دوستان و چه در سوشیال مدیا ( نه صرفاًحضور) فعال جمع گردان ، کنشگر و موثر و اهل سفر هستید، یه پرچم دیگر به شما می دهیم. اگر زبان ‌انگلیسی خودتان را  تقویت کرده اید و برای آن وقت گذاشته اید، پرچم بعدی را بگیرید. اگر توانستید رابطه های خوب شخصی نه کوتاه مدت برای خودتان داشته باشید و البته شخصیت مستقلی نیز داشته باشید، پرچم بعدی مال شماست. اگر در ذهن خود  لباس یا ماشین یا مدل موبایل خاصی را تصویر کردید و با برنامه ریزی برای آن پول جمع کردید و ازاین مثال های دقیق و زمان دار در زندگی تان  دارید، یک پرچم دیگر به نفع فروشنده بودنتان خواهید گرفت. و اگر آدم خوشتیپی هستید و به خودتان ، سلامتی تان و بهداشت و رایحه و استایلتان می رسید، شما ششمین پرچم را گرفته اید و حالا قابلیت این را دارید تا برای یک فروشنده و‌"بیزنس من" یا "وومن" حرفه ایی شدن آموزش ببینید. اما نقطه عطف ماجرا در رشته ما این است که تجهیزات پزشکی چه سرمایه ای و چه مصرفی بدون شوخی، بطور مستقیم با سلامت انسانها رابطه دارد و مشتریان ما اغلب قشر پزشک و جراح هستند که اهمیت، کلاس و دقت ماجرا اینجاست. با بدن انسان و اصول کلی تجهیزات که در دانشگاه آشنا می شویم، در شرکت ها به طور تخصصی به شما ویژگی های کالای مورد فروش و نحوه مذاکره را آموزش می دهند و شما رو کر می کنند، برایتان تارگت فروش می گذارند و عدد ثابت و عدد اصلی متغیر متناسب با میزان فروش را  به عنوان پورسانت فروش مشخص می کنند.


توجه توجه: اگر می خواهید به بخش فروش تجهیزات پزشکی راه پیدا کنید، کارمندی را فراموش کنید. شما بیزنس می کنید و مرحله به مرحله در مذاکرات دست تان بازترمی شود. و هرچه بیشتر دستگاه شما در مراکز درمانی نصب شود و یا مورد مصرفی تان در بدن انسان ها کارگذاشته شود، درآمد بیشتری کسب می کنید. همینقدر زیبا...

هیچ رشته ایی این همه زیبا نیست. لذت سفر، لذت کار گروهی، لذت سختی مذاکرات، لذت پیگیری، لذت به ثمر رساندن واخذ وجه، لذت لول آپ شدن، لذت موثر بودن در سلامت آدمیان اطراف خودتان و…


خانم ها و آقایان: تکنیک های فروش به قشر درمانی به شما آموزش داده می شود. قلق هر تخصصی یک جور نیست ، چشم پزشکان با داروسازان، متخصصین پوست و زیبایی با دندانپزشکان و آزمایشگاهها فرق می کنند. شما قرارهست پله پله رشد کنید تا حتی درسطح بین المللی شناخته شوید و ‌پیشنهادات جذاب بگیرید و اطرافیانتان برای فیلدی که در آن تجربه داشتید اول از شما راهنمایی می گیرند. بعنوان مثال  اگر چشمشان  ضعیف است چه کنند؟ کجا بروند؟ نزد کدام پزشک؟ چه روش و‌دستگاهی؟ اطرافیان بنده اگر بخواهند لیزیک کنند یا عمل آب مروارید انجام دهند، از من مشاوره می گیرند حتی اگر بخواهند برای خانه فشار سنج دیجیتال خوب بخرند. اگر شش پرچم بالا را در‌خودتان می بینید، وقت بگذارید و‌ رزومه جدی برای اپلای کردن در‌شرکت ها تهیه کنید. حتی اگر نیروی صفر هستین و تجربه کاری نیز ندارید، در پروسه فروش هم شش بعد دیگر تعریف می شود: بعد اول شخصیت و استایل تان (آن فروش شما) بعد دوم اسم، خوش نامی و بدنامی شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، بعد سوم برند تجهیزات پزشکی‌ خارجی یا داخلی که نماینده آن هستید، بعد چهارم قیمت، تخفیف، آفرها وتسهیلاتی که در اختیار مشتری قرار می دهید. بعد پنجم خدمات پس از فروش، آموزش حین استفاده، و بعد ششم تکنیکی که در جلسات فروش از آن استفاده می کنید. ومهم تر از همه پیگیری مذاکره.

پس زندگی کاری شما متاثر ازهمه این موارد می شود و باید روی مهارت های شخصی تان کار کنید وآگاهانه با توجه به موارد بالا پیش بروید.